قيچي ، مو ، تناسب






فوت و فن- اگر تصمیم گرفته‌اید مدل موهایتان را تغییر دهید و نمی‌دانید چه مدلی را نتخاب کنید، بهتر است به فرم صورت‌تان دقت کنید.
شكل صورت اولین معيار براي انتخاب مدل موي جديد است. مدل موي شما بايد مكمل ويژگي‌هاي صورت‌تان باشد. دراين مطلب به انواع فرم‌های صورت و مدل موی مناسب براي آن اشاره مي‌كنيم :

صورت لوزي‌شكل:

در این نوع صورت، پيشانی كوچك، ناحيه چشم‌ها و استخوان‌هاي گونه عريض‌تر و چانه باريك است. باید مدل مویی انتخاب کنید که استخوان گونه را باریک‌تر جلوه دهد و پهناي پيشاني و فك بیشتر به‌نظر بیاید.

مدل پیشنهادی مو:

مدل‌هاي نامتقارن بهترين گزینه شماست. فرق سر از بغل باز شود، موها حتما باید چتري داشته باشد و به كناره‌ها پيچ بخورد، قسمت پر‌پشت مو در ناحيه چانه باشد و بلندی موها تا ميانه گردن بیاید.

صورت مربعي شكل:

خط فك و پيشانی در صورت‌های مربعی، عريـض و استـخـوان گونه و چانه زاويه‌دار و پهن است. بنابراین مدل مو باید طوری انتخاب شود که صورت، بلندتر و كشيده‌تر نشان داده شود.

مدل پیشنهادی مو:

در این مورد نیز مدل موی نامتقارن، بهترين است. فرق از بغل باز شود اما چتري مو اختياري است. بيشترين پر پشتي مو در ناحيه گيجگاه و فرق سر باشد. در واقع طول موها تا چانه می‌آید.

صورت مستطيل شكل:

عرض و پهناي پيشاني، چانـه و گونه يكسان است و صورت، لاغر و كشيده است. افرادی که صورتی به این شکل دارند، باید سعی کنند فرم صورتشان كوتاه‌تر و پهن‌تر جلوه داده شود.

مدل پیشنهادی مو:

می‌تواند متـقـارن يـا نـامـــتقارن باشد و چـتري مو اختیاری است. اما بيشترين پر پشتي مو باید در كناره‌های سر باشد. قد موها نیز كوتاه است و تا چانه ارتفاع دارد.

صورت قلبي شكل:

پيشاني پهن‌ترين قسمت صورت است و به تدريج به سمت چانه، باريك و تقريبا نوك تيز مي‌شود و استخوان گونه هم برجسته باشد، صورت فرد قلبی شکل است. این افراد باید مدل مویی انتخاب کنند که پيشاني‌شان باريک‌تر جلوه کند و به پهنای چانه و گونه‌شان اضافه شود.

مدل پیشنهادی مو:

متقارن يا نامتقارن، مهم این است که بيشترين پر پشتي در قسمت چانه و گونه باشد. داشتن چتري مو هم اختياري است. البته فرق سر نباید زيادی پر باشد. موها فقط تا چانه ارتفاع دارند.

صورت مثلثي شكل:

پيشاني باريك‌ترين قسمت این‌گونه صورت‌هاست و بر عکس مدل قلبی شکل، به‌تدريح هر چه به سمت گونه و چانه می‌رویم، عرض آنها بیشتر مي‌شود که باید سعی کنید پهنای پيشاني زیاد و عرض چانه و گونه‌ها کم شود.

مدل پیشنهادی مو:

باز هم متقارن يا نامتقارن بودن مهم نیست. مدل مو بايد در ناحيه گوش و بالاتر پرپشت‌تر بوده و به‌تدريج به سمت گردن و پشت گردن باريك شود. حواستان باشد زير گوش‌ها را پرپشت نكنيد. ارتفاع موها در این مدل نیز تا چانه می‌آید.

صورت بيضي‌شكل:

در این مدل، چانه کمی باريك‌تر از پيشاني و استخوان گونه برجسته است که به خاطر تقارن و تناسب آن، ايده آل ‌ترين شكل صورت به حساب می‌آید.

مدل پیشنهادی مو:

هر نوع مدل مويی برای این چهره‌ها مناسب است.

صورت گرد:

طول و عرض صورت تقريبا برابر است و زواياي اندكی دارد. باید سعی کنید صورت‌تان را باريك‌تر و كشيده‌تر جلوه دهید.

مدل پیشنهادی مو:

انتخاب موهایی نامتقارن، بهترين حالت ممکن است. بيشترين پر‌پشتي در فرق سر است و ارتفاع موها تا ميانه گردن. بهتر است از مدل موهايي با ارتفاع تا چانه بپرهيزید.
منبع: www.hamshahrionline.ir